Hry bez hranic - historický kvíz Sběr papíru - vítězové Zahradní slavnost s opékáním buřtů Práce s interaktivní tabulí Setkání s Monou Lisou - artprogram První pmoc Keramická dílna Návštěva Pražského Jezulátka Objevujeme Vincent van Gogha - artprogram Hry bez hranic - Bráníme Prahu Masopustní rej Medvídkova nemocnice Příprava na vánoční jarmark Policie v MŠ Stavíme město podle plánu - polytechnická výchova


Cesta za řemeslem

Vloženo 27. 06. 2018

V průběhu jara jsme v projektu Cesta za řemeslem od zřizovatele školy MČP5 obdrželi poukázky pro žáky 2. stupně, které je opravňovaly v doprovodu dospělé osoby absolvovat zdarma vybranou víkendovou dílnu. A tady je zkušenost žákyně 7. ročníku.

V sobotu 16.6.2018 jsem byla s bratrem a máminým kamarádem (dospělý doprovod) ve střední odborné škole Jarov, kde jsem si vyzkoušela truhlařinu.

Představovala jsem si, že nám budou žáci nebo učitelé, kteří se tímto oborem zaobírají, ukazovat a říkat, na co se jaké dřevo využívá a jak se s jakým dřevem pracuje.

Ale velice mě překvapilo,  když jsme přišli do dílny určené pro truhláře, že na stolech ležela dvě kratší a dvě delší prkénka a plánek. Dostali jsme sluchátka a šli jsme s prkénky do vedlejší dílny se stroji, kde jsme si je zařezali, zahladili a trošku zbavili pilin. Vrátili jsme se do první dílny a hrany prkének jsme si zašmirglovali, aby byly mírně zakulacené. Šli jsme zpět do dílny se stroji a do prkének jsme si udělali dírky na kolíky, ofoukali je, aby v nich nezůstaly piliny a kolíky šly dobře zatlouci. Pak jsme šli zpět do první dílny a k pracovnímu stolu jsme si přinesli dvacet kolíků a lepidlo. Jako první jsme potřebovali delší prkénka, do jejichž dírek jsme dali lepidlo, volně na lepidlo  jsme do děr dali kolíky a kladivem jsme je pevně zatloukli.

Mezitím, co zasychalo lepidlo, tak nás jeden z učitelů provedl na dvorku školy a ukázal nám, jak to mají vybavené. Potom jsme se vrátili do dílny a vzali si kratší prkénka a do  děr jsme opět nanesli lepidlo. Jednotlivé části jsme dali dohromady a palicí jsme pevně zatloukli botník (ne kladivem, protože by se prkénka mohla poničit a výsledný botník by tolik nedržel a ani by nebyl tak hezký), aby držel pohromadě, ale pro větší stabilitu a pevnost botníku jsme je stáhli k sobě a nechali je tak cca 30 minut. Poté  jsme botníky dali od sebe a vzali je do třetí místnosti, kde se celé botníky zabrousily, aby byly hezky rovné. Ještě jednou jsme ho celý ofoukali a zašmirglovali. Botník jsme si odnesli domů. Velice jsem si tento den užila a přemýšlím i o tom, že bych se tímto řemeslem mohla v budoucnu živit.

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT TĚM, CO ZAŘÍDILI, ŽE JSEM SI TOTO MOHLA VYZKOUŠET.

Sabina, 7. ročník

Zúčastnili jsme se kurzu Instalatér a Truhlář.   Vyzkoušeli jsme si rozebrání a instalaci
vodovodní baterie, opravu záchodu a vyčištění odpadu. Dále spojování plastových trubek horkovzdušnou technikou.
V kurzu Truhlář jsme si vyrobili botník a prošlicelým procesem výroby od řezání, vrtání, broušení až po 
slepení do konečné podoby.
Oba kurzy byly perfektně zorganizované a možnost vše si vyzkoušet byla výborná.
Děkujeme tedy za možnost zúčastnit se.

Mikuláš, 6. ročník