Náměty činností pro povinné předškoláky od 9.-13. 11. 2020
8. 11. 2020 | Berušky | Veverky
TV činnosti:
– správné držení těla při sedu, stoji, chůzi
– pohyb v nerovném terénu – chůze, běh, přelézání, podlézání; turistika v přírodě
– házení a chytání míče
– jakýkoliv pohyb na čerstvém vzduchu – jízda na kole, koloběžce apod.
– opakování jógových pozic podle znalostí dětí
Rozumové, jazykové a literární činnosti:
– rozlišování časových vztahů (části dne, týdne, roku, jejich pojmenování)
– základní poznatky z oblasti společnosti (znalost vlastního jména, bydliště, nejbližší rodiny, zdvořilostní návyky, oblečení)
– rozlišování materiálů zrakem, hmatem; pojmenování předmětů kolem sebe a určování materiálu, ze kterého jsou vyrobeny
– poslech čtených povídek a příběhů – vyprávění děje; vyprávění podle obrázků
– gramatika – používání a doplňování správné předložky; používání správného slovosledu a tvarů slov při popisu jednoduchého obrázku; vytváření zdrobnělin
– sociální využití řeči – sestavení a reprodukce jednoduchého příběhu podle obrázků – dějové posloupnosti; vyprávění podle otázek; dramatizace známé pohádky (změny hlasu podle postav); vyjadřování vlastních zážitků, potřeb a přání
– prohlížení knih, encyklopedií, dětských časopisů
Enviromentální činnosti:
– pozorování změn v přírodě, počasí, zvířat
– společná péče o domácí mazlíčky
– recyklace odpadu
– voda – neplýtváme; energie – zhasínáme
– prohlížení atlasů, encyklopedií
Výtvarné, pracovní a polytechnické činnosti:
– kreslení, malování, modelování, lepení, stříhání – je nutné dbát na správný úchop tužky, štětce apod.; správný úchop nůžek je palec + prostředník
– překládání papíru
– kresba postavy
– skládání obrázků z dílů
– manipulační aktivity se stavebnicemi, drobnými předměty, skládankami
– procvičování samostatného obouvání a zouvání – uzel na tkaničce, skládání a uložení oblečení na určené místo, zapínání a rozepínání zipů, knoflíků
– správné používání celého příboru
– správné používání kapesníku
– samostatné umývání se, utírání, česání, používání toalety a toaletního papíru
– samostatné přinášení svého jídla, uklízení si svého místa po stolování
Předmatematické činnosti:
– snažit se rozpoznat pravdivost či opak různých tvrzení
– rozvíjet schopnost užívat termíny před, hned za, poslední…
– předčíselné představy – vytvářet množiny předmětů o daném počtu; osvojovat si číselnou řadu; porovnávání dvou skupin
– zraková percepce – rozdíly – vyhledávání co chybí na obrázku; rozdíly mezi stejnými obrázky – vyhledávání drobných odchylek
– skládání půlených obrázků, puzzlí, kubusů, pohádkových skládanek
– sluchová percepce – rozlišování zvuků sykavek a jejich přidělení k obrázku; rozlišování jednotlivých slabik ve slově – slabikování, vytleskávání (ma-min-ka); rozlišování jednotlivých hlásek ve slově – hláskování (b-o-t-a)
– grafické napodobování symbolů, tvarů, čísel, písmen
Hudební, rytmické a instrumentální činnosti:
– zpíváme si celá rodina – zpěv známých písní; rytmizace na tělo, na cokoliv co má zvuk
– poslech různých skladeb
AJ: pouze pokud rodič sám hovoří anglickým jazykem
– základy konverzace – Jak se jmenuješ? Jmenuji se… Jak se máš? Používáme – I´m happy; I´m good; I´m sad; I´m afraid; I´m angry…
– slovíčka opakování – jablko, hruška, švestka, citron, banán, pomeranč, rajče, brambora, mrkev, (slunce)
– slovíčka opakování – boty, ponožky, triko, kalhoty, svetr, bunda
Pracovní listy pro tento týden si vyzvedněte v čase od 12:00 do 12:30 h v MŠ na ZŠ v jednotlivých třídách.