Náměty vzdělávacích činností v období 11.5. – 15.5.
11. 5. 2020 | Broučci
Pohybové činnosti
-chůze s tleskáním, střídání chůze s tleskáním a běhu
-běh s reakcí na signál „Start“
-lezení v podporu dřepmo vpřed/vzad
-chůze s vysokým skrčováním v kolenou
Hudební a rytmické činnosti
-zpěv známých písní (možnost využití videa)
-hra na tělo (tleskání, pleskání)
-zpěv známých písní s pohybem (možnost využití videa)
-taneční improvizace při hudbě
-říkadla spojená s pohybem (možnost využití videa)
Výtvarné a pracovní činnosti
-kreslení prstem do písku/mouky
-skládání papírů různé tvrdosti
-pomoc rodičům při domácích pracích (zalévání květin, utírání prachu,…)
-stavění staveb do výšky (komín), stavění do délky, společné stavění námětových staveb
-aktivní přístup k sebe obslužným dovednostem (oblékání – tričko, kalhoty, ponožky, boty, mikina; hygiena – mytí rukou, toaleta, česání u zrcadla)
-procvičování dovednosti otáčení listů v knize
Jazykové a literární činnosti
-individuální a skupinové rozhovory na různá témata
-vedení dětí k používání jednoduchých vět
-nenásilné podněcování dětí k zapamatování říkanek a písní (využití videomateriálu)
-rozšiřování slovní zásoby dětí a rozvíjení gramatické stavby řeči – správný mluvní vzor dospělé osoby
Rozumové činnosti
-obrazový materiál běžných druhů ovoce a zeleniny – učit znát a slovně označovat
-učení poznávat základní a běžné druhy jídla
-třídění – tvoření skupin podle barev
-porovnávání – malý/velký, hodně/málo, všechny
Pobyt venku
-učit znát a slovně označovat přírodní prostředí bydliště (strom, keř, květina, tráva, písek, kámen, motýl, brouk, pták,…)
-běh v terénu- cval vpřed
-chůze po schodech nahoru a dolů (střídání nohou)