Náměty vzdělávacích činností v období 11.5. – 15.5.
11. 5. 2020 | Tygříci
Pohybové činnosti:
· Aktivity venku – procházky po lese – pozorování stromů, květin, jakékoli aktivity venku, které děti baví a zvládnou je (běh, zdolávání náročného terénu v lese, jízda na kole…)
· Jednoduchá atletická cvičení – skok do dálky z místa i s rozběhem, vytrvalostní běh max. 2 minuty (dle možností)
Hudební, rytmické a instrumentální činnosti:
· Vytleskávejte slova a věty (na každou slabiku tlesknutí)
· Poslouchejte hudbu z cd a zkuste ji pohybově vyjádřit
Výtvarné, pracovní a polytechnické činnosti:
· Nechte děti namalovat portrét maminky
· Sebeobsluha – nechte děti samostatně se oblékat, obouvat, rozepínat a zapínat oblečení, smrkat
· Nechte děti uklízet své místo po stolování, uklízet hračky, pomáhat v kuchyni
· Upevňujte hygienické návyky
Environmentální činnosti:
· Třiďte odpad a vysvětlujte dětem, proč je to důležité
· Kochejte se krásou jarní přírody, pozorujte vše, co vidíte, v tichosti, a naslouchejte hlasům přírody – zkuste pojmenovat, co slyšíte
Rozumové činnosti:
· Povídejte si o sportech, ukazujte dětem obrázky, na kterých jsou sportovci, správně pojmenovávejte jednotlivé sporty
· Hrajte si často se svými dětmi a odpovídejte na jejich otázky
· Upevňujte zdvořilostní návyky
Jazykové a literární činnosti:
· Nechte děti napodobovat činnosti, které vidí v běžném životě (např. maminka míchá v hrnci, tatínek zatlouká hřebík) – hádejte, co představuje
Předmatematické činnosti:
· Počítejte vše a všude, poznávejte číslice – do 5
· Říkejte si, co je malé/velké, čeho je málo x hodně, porovnávejte množství (málo, méně, nejméně), velikost (malý, menší, nejmenší x velký, větší, největší), řaďte věci podle velikosti (např. 3 kostky – malá, střední, velká)