Náměty vzdělávacích činností v období 20.4. – 30.4.
20. 4. 2020 | Zajíčci
Pohybové činnosti
– Aktivity v přírodě při vycházkách – zdolávání přírodního terénu, běh v terénu, střídání tempa chůze pomalá x rychlá, chůze mezi překážkami, podlézání x přelézání, přeskoky nízkých překážek z místa i při běhu, hod šiškou.
– Hry s míčem, jízda na koloběžce, odstrkovadle ……. (dle možností rodiny).
Hudební, rytmické a instrumentální činnosti
– Inspirovat se můžete na webových stránkách – zpěv písní s pohybem.
– Společný zpěv rodičů s dětmi – písně, které znáte.
Výtvarné, pracovní a polytechnické činnosti
– Trhání tenkého papíru.
– Kresba pro radost – povídejte si s dětmi o nakresleném obrázku.
– Stavby z kostek – do výšky (komíny), do délky (vlaky).
– Hry se stavebnicemi dle možností.
– Pokud máte doma – libovolné modelování z modelíny.
– Podporovat sebeobslužné dovednosti u dětí – svlékání, oblékání, zouvání, obouvání.
– Podporovat hygienické dovednosti – splachování po toaletě, umývání a utírání rukou, čištění zubů, samostatné smrkání.
Rozumové, jazykové a literární činnosti
– Můžete se opět inspirovat na webu MŠ.
– Četba pohádek dětem – rozhovor o tom, co jste přečetli, prohlížení ilustrací v knize.
– Prohlížení dětských knih, leporel – společné rozhovory s dětmi nad obrázky.
– Dle možností rodiny – pozorovat v knihách a pojmenovávat domácí zvířata, dopravní prostředky.
– Společně s rodiči pojmenovávat věci denní potřeby, které máte doma.
– Procvičování základních barev – „Ukaž mi žlutou.“ „Jakou barvu má citrón?“ (Musíte ho ale držet v ruce.)
Předmatematické činnosti
– Třídění stavebnic při úklidu – podle barvy, podle druhu.
– Třídění hraček při úklidu – podle druhu (auta, panenky, kostky, vláčky…).
– Orientovat se v oboru 1 – 3 (podej mi 2 kostky, kolik kostek mám v ruce já).
Enviromentální činnosti
– Společná péče s rodiči o květiny, které máte doma.
– Péče o živočichy, které máte doma.
– Pozorování změn v přírodě na procházkách – květiny, rozkvetlé stromy, ptáci, hmyz……