Náměty vzdělávacích činností v období 20.4. – 30.4.
20. 4. 2020 | Medvíďata
Náměty vzdělávacích činností v období 20.4. – 30.4.
Pohybové činnosti:
· aktivity v přírodě – pěší výlety, běh s vyhýbáním se překážek, výstup do svahu, přeskoky, lezení, hod šiškou, výstupy a sestupy na pařezy, kameny, apod.
· dle možností hry s míčem – házení a chytání, kopání do míče a běh za míčem
Hudební, rytmické a instrumentální činnosti:
· „Tančí celá rodina“ – pusťte si oblíbené písně Vaší rodiny, skákejte, tleskejte, vrťte se, dupejte, houpejte v rytmu – co kdo má rád
· využijte domácí improvizované nástroje – vařečky, pokličky, dřevěné kostky apod.
Výtvarná, pracovní a polytechnické činnosti:
· nechte děti trhat papír na kousky (např. s barevných letáků či časopisů) nebo stříhat na kousky proužky papíru, kousky mohou děti společně s Vámi nalepovat do obrázku
· pomoc při práci – v kuchyni, při úklidu pokojíčku, na zahradě
· procvičování sebeobslužných dovedností – samostatné svlékání a oblékání, zapínání a rozepínání oblečení s dopomocí, obouvání a zouvání s dopomocí, skládání svého oblečení a ukládání na své místo
· upevňování hygienických návyků
Rozumové, jazykové a literární činnosti:
· čtěte dětem každý den, společně prohlížejte obrázkové knihy a povídejte si o obrázcích
· nechte děti slovně označovat v průběhu denních činností, zdravotních procházek, nákupu, přípravy jídla a stolování,… (přírodní prostředí – strom, tráva, květina, písek, kámen, pták, motýl, šiška apod.), běžné druhy ovoce a zeleniny, známé pokrmy, předměty denní potřeby (talíř, lžíce, kapesník, kartáček na zuby, triko, boty, hračky,…)
· při procházkách sídlištěm si všímejte dopravy – postůjte před semaforem a pozorujte, opakujte pravidla při přecházení po přechodu, pojmenujte dopravní prostředky, které uvidíte (kolo, auto, tramvaj, autobus)
Předmatematické činnosti:
· hledejte barvy – Kde je zelená?… červená, žlutá, modrá
· počítejte cokoli kdykoli – do tří
· rozstříhejte obrázek na 4 díly a nechte dítě složit
Enviromentální činnosti:
· pozorujte v přírodě – slunce, mraky, vítr, květiny, ptáci, hmyz
· podle možností nechte děti pomáhat při pěstitelských činnostech doma či na zahradě