Náměty vzdělávacích činností v období 23.3. – 17.4.
7. 4. 2020 | Medvíďata
Pohybové činnosti:
· aktivity v přírodě – zdolávání přírodního terénu při zdravotních vycházkách (chůze, běh, přeskoky, lezení, hod šiškou, výstupy a sestupy na pařezy, kameny, apod.)
· aktivity oblíbené ve vaší rodině – např. výlet na kole, turistika,…
Hudební, rytmické a instrumentální činnosti:
· „Zpívá celá rodina“ – zpěv oblíbených písní, které znáte všichni, můžete přidat tleskání, ťukání vařečkami, taneční pohyb – co máte rádi, ať je veselo!
· zkuste zpěv hlasitý x tichý
Výtvarná, pracovní a polytechnické činnosti:
· kresba pro radost (ptejte se, co dítě nakreslilo, povídejte si o obrázku)
· pomoc při práci – např. při velikonočním pečení, při činnostech na zahradě, při úklidu bytu
· společné stavby z „domácích“ kostek – do výšky, do délky, jakékoli společné náměty
· procvičování sebeobslužných dovedností – samostatné svlékání a oblékání, zapínání a rozepínání oblečení s dopomocí, obouvání a zouvání s dopomocí, skládání svého oblečení a ukládání na své místo
· upevňování hygienických návyků
· venku hry s přírodninami
Rozumové, jazykové a literární činnosti:
· společné povídání s dětmi nejen o jaru a Velikonocích
· společné prohlížení knih a povídání o obrázcích
· vyhledávání detailů na obrázcích (Kde je pes? Co je na stole?…)
· čtěme dětem každý den
Předmatematické činnosti:
· třídění stavebnic při společném úklidu (tvary, barvy, co kam patří)
· opakování barev kdekoli kdykoli (dítě barvu vyhledá, ukáže)
· opakování množství do tří
Enviromentální činnosti:
· přímá pozorování v přírodě – „Jaro je všude!“ (počasí, jarní květiny, pučící a kvetoucí stromy, ptáci, hmyz,…)
· podle možností rodiny pomoc při pěstitelských činnostech doma či na zahradě