Vzdělávací činnosti od 23.3. – 17. 4. 2020 pro třídu Tygříci
9. 4. 2020 | Tygříci
Pohybové činnosti:
· Aktivity venku – procházky po okolí i do lesa, zdolávání přírodních překážek (výstup a seskok z pařezu, chůze po kládě, přeskok větviček, hod šiškou na cíl, běh apod.)
· Nebojte se využívat sportovní náčiní dle schopností dítěte (míč, koloběžka atd.)
Hudební, rytmické a instrumentální činnosti:
· Zpěv známých dětských písní (např. Pec nám spadla, Skákal pes…)
· Místo slov můžete třeba pípat, štěkat, mňoukat, zkoušejte nahlas i potichu
· Využijte improvizované hudební nástroje „co dům dal“ – vařečky, pokličky, kostky…
Výtvarné, pracovní a polytechnické činnosti:
· Velikonoční tvoření (nabarvěte si vajíčka tím, co doma máte – temperové barvy, rozehřáté voskovky, barvení přírodními materiály – řepa, cibulové slupky…).
· Stříhání – jednoduché tvary (vajíčka, stonky ke květinám…).
· Trhání papíru (polepte si vystřižené vajíčko barevným papírem).
· Sebeobsluha – nechte děti samostatně se oblékat, obouvat, rozepínat a zapínat oblečení, smrkat.
· Upevňujte hygienické návyky.
· Stavby z různých kostek, stavebnic, přírodnin, recyklovatelných materiálů (víčka od PET lahví, roličky od toal.papíru, krabičky…).
· Nechte děti pomáhat při domácích pracích (vaření, úklid apod.), nechte děti samostatně uklízet hračky po hře.
Environmentální činnosti:
· Pozorujte přírodu, rašící květiny, listy, pupeny na stromech. Pojmenovávejte jarní květiny, které znáte. Pozorujte broučky, poslouchejte ptačí zpěv. Povídejte si o změnách v přírodě při příchodu jara.
· Pěstitelské činnosti – vytvořte si koutek živé přírody (dejte klíčit hrášek, fazole, zasejte si osení, řeřichu apod.), pokud máte možnost, nechte děti pomáhat na zahradě – nebojte se nechat dělat vše děti.
Rozumové činnosti:
· Povídejte si s dětmi o tradici Velikonoc (odlišné role dívek a chlapců – chlapci pletou pomlázky, děvčata barví vajíčka apod.).
· Velikonoční říkanky, které znáte.
· Upevňujte zdvořilostní návyky (pozdravení, požádání, poděkování).
Jazykové a literární činnosti:
· Čtěte dětem každý den, nechte děti vyprávět o tom, co jste přečetli.
· Prohlížejte dětské časopisy (např. Puntík, Sluníčko, Dráček apod.), využívejte jednoduché aktivity, které v nich najdete.
· Napodobujte hlasy zvířat, foukejte jako vítr…
Předmatematické činnosti:
· Hledejte barvy v přírodě i doma – např. hra na „Vidím, vidím něco“ (modré, zelené, žluté atd.) – děti jmenují vše, co v řečené barvě vidí.
· Počítejte vše a všude – do 5.
· Hra „Co chybí“ (ukažte 4 obrázky nebo předměty, pak 1 schovejte, dítě určí, co chybí).