Vzdělávací činnosti pro Tygříky na týden od 4. 5. – 7. 5. 2020
30. 4. 2020 | Tygříci
Pohybové činnosti:
· aktivity venku – procházky po lese – pozorování stromů, keřů, květin, jakékoli aktivity venku, které děti zajímají a zvládnou je (běh, zdolávání náročného terénu v lese, jízda na kole…)
· překážková dráha venku (využijte přírodního terénu v lese – pařezy, spadlé klády apod.; míčové hry (koulení míče po rovné i šikmé ploše, vyhazování do výšky a chytání, hod na cíl (horní oblouk, střídat ruce), házení ve dvojicích apod.)
Hudební, rytmické a instrumentální činnosti:
· zpívejte si společně celá rodina všechny písničky, které znáte, hrajte na improvizované nástroje (vařečky, pokličky, ťukání kostek o sebe, bouchání rukou do kbelíku….)
· zkoušejte jednoduchý taneček na nějakou píseň, skladbu apod.
Výtvarné, pracovní a polytechnické činnosti:
· volné tvoření dle fantazie dětí s jarní tématikou
· sebeobsluha – nechte děti samostatně se oblékat, obouvat, rozepínat a zapínat oblečení, smrkat
· nechte děti uklízet své místo po stolování, uklízet hračky, pomáhat v kuchyni
· upevňujte hygienické návyky
Environmentální činnosti
· pokud máte možnost, nechte děti se starat o nějakou rostlinu
· kochejte se krásou jarní přírody, pozorujte vše, co vidíte, v tichosti, a naslouchejte hlasům přírody – zkuste pojmenovat, co slyšíte
Rozumové činnosti:
· povídejte si s dětmi o změnách v přírodě a činnostech v různých ročních obdobích, pokud máte knížky, které ukazují přírodu během celého roku, prohlížejte si je
· hrajte si často se svými dětmi a odpovídejte na jejich otázky
· upevňujte zdvořilostní návyky
Jazykové a literární činnosti:
· povídejte si s dětmi o tom, co kdo dělá, jaký je
· nechte děti na velkém papíře spojovat body, které jim předkreslíte, dbejte na správný úchop tužky (pokud možno trojboké)
Předmatematické činnosti:
· počítejte vše a všude – do 5
· říkejte si, jaký tvar vám některé předměty připomínají (kruh, čtverec, trojúhelník)