Zadané úkoly pro předškolní děti v týdnu 24. 3. – 3. 4. 2020
23. 3. 2020 | Berušky | Veverky
Pohybové a tělovýchovné činnosti:
- změny poloh těla bez opory rukou – klek, sed, leh, stoj aj.
- pokud je možnost – házení (horní oblouk), chytání míče; vyhazování míče do vzduchu a chytání; chytání míče po odrazu o zem; házení míčku na cíl (horní oblouk)
- pokud je možnost – zdolávání přírodního terénu (chůze, běh, lezení apod.)
- jóga – cvičí celá rodina (pozice od dětí – děti si je pamatují); dýchání – nádech nosem x výdech pusou; nádech i výdech nosem
Rozumé, jazykové a literární činnosti:
- pokud máte možnost vyjít do přírody – vyprávějte si o rostlinách, keřích, stromech; k jakým změnám dochází v přírodě (pokud se ven nedostanete – použijte knihy, časopisy, encyklopedie, PC s obrazovým materiálem)
- artikulační cvičení – např. jazyk se houpe ve vypláznutí nahoru a dolu, udělat z jazyka ruličku (korýtko), posílání pusinek, zívání, odfrkávání koně, nafukování tváří apod. – rodiče dělají společně s dětmi, může se použít zrcadlo
- sluchové hry – poslouchat a určovat zdroje zvuku (štěkot psa, motor vozidel, dětský křik, zpěv ptáků aj.; materiály – sklo, dřevo, plast, kov)
- rytmické hry – vytleskáváme slabik – vše, co nás obklopuje
- četba a prohlížení dětkých knih, časopisů, encyklopedií – vyprávění nad obrázky, vysvětlení neznámých výrazů – rodiče čtou dětem, jakýkoliv mluvený projev rodiče s dítětem je pro dítě přínosem; vyprávějte si na témata, která vás zajímají a vzájemně vás obohacují
- společenské hry – “Člověče nezlob se”, mikádo, Double aj.
Předmatematické činnosti:
- třídění a řazení předmětů podle různých kritérií – předměty denní potřeby, kuchyňské náčiní x hygienické potřeby x hračky; dále podle velikosti, barvy, tvaru aj.
- méně, více, první, poslední, nahoře, dole, uprostřed, nad, pod, vedle, mezi, před, za
- rozhodování o pravdivosti či nepravdivosti tvrzení – Je pampeliška strom? Má pes dvě nohy?
Výtvarné, pracovní a polytechnické činnosti:
- kreslení, stříhání, lepení, překládání papíru, skládání papíru podle zadání či dětské fantazie (dbát na správný úchop tužky, pastelky, nůžek)
- procvičování sebeobslužných dovedností – podpora dětské samostatnosti (oblékání, svlékání, zapínaní, nácvik zavazování kliček, správné stolování u stolu s použitím vidličky a nože, úklid po sobě apod.)
- procvičování koordinace činnosti rukou a zraku při práci s drobným materiálem
- individuální i společné stavby na různé náměty
Hudební, rytmické a instrumentální činnosti:
- zpívá celá rodina – hudební hádanky, zpívá každý sám (lidové písně – např. Skákal pes, Holka modrooká, Běží liška k Táboru apod.), nebo zpívejte písně, které celá rodina znáte a společně zpíváte
- rytmizace – lze využít předměty denní potřeby; vše, co má zvuk – vařečky, pokličky, kastroly aj.
- poslech oblíbené hudby, písní apod.
Enviromentální činnosti:
- pokud je možnost – pozorování změn v přírodě (počasí, rostliny, zvěř)
- péče o domácí mazlíčky
- sázení osení; klíčení hrachu, čočky, fazolí apod.
Anglický jazyk: pouze pokud rodič používá anglický jazyk
- slovíčka (je třeba obrazový materiál nebo reálná ukázka) – bag, pen, pencil, pencil case, book ruler
Vypracovaly učitelky ze třídy Berušky a Veverky