Zadané úkoly pro předškolní děti v týdnu od 6. 4. – 17. 4. 2020
6. 4. 2020 | Berušky | Veverky
Pohybové činnosti: v přírodě – chůze, běh, skoky, poskoky, lezení, šplhání, seskok z vyšší roviny, přeskoky nízkých překážek z místa i při běhu; házení (horní oblouk) a chytání míče; kopání do míče; házení přírodninami (např. šišky) na cíl; jízda na koloběžce, na kole a jiné sporty společně s rodiči; cvičení jógy doma i v přírodním prostředí
Rozumové, jazykové a literární činnosti: společné povídání s dětmi na téma Velikonoce – co je pomlázka, koledování, mrskání, kraslice, pentle; předejte dětem své zkušenosti s vaší velikonoční tradicí; smyslové vnímání – vůně a chutě Velikonoc, společné pečení beránka a jiného velikonočního pečiva; rodiče vyprávějí nebo čtou dětem pohádku nebo příběh a děti reprodukují děj pomocí návodných otázek; společenské hry – Double, pexeso, mikádo, „Člověče nezlob se“ a jiné společné rodinné hry; velikonoční koledy pro dívky a chlapce:
Velikonoční pro holky
Kropenatá slepička, snesla bílá vajíčka,
Obarvím je, vymaluji, všechny chlapce podaruji.
Pentličky si nastříhám, na pomlázku jim je dám.
Velikonoční pro kluky
Upletl jsem pomlázku, je hezčí než z obrázku.
Všechny holky, které znám, navštívím a vymrskám.
Než mi dají vajíčko, vyplatím je maličko.
Předmatematické činnosti: počítání číselné řady 1- 10; pravolevá orientace – na vlastním těle i na druhém; pojmy- více x méně x stejně
Výtvarné, pracovní a polytechnické činnosti: společné vyfukování a zdobení vajíček; společné pletení pomlázky – můžete zkusit; společná příprava a hnětení těsta na velikonoční pečení; společný úklid kuchyně po pečení; procvičování sebeobslužných činností – skládání a ukládání oblečení na určené místo, zapínání a rozepínání oblečení, procvičování zavazování kliček, správné používání příboru – vidlička a nůž, úklid svého místa po stolování, upevňování hygienických návyků; společné stavby z různých stavebnic – vzájemná spolupráce
Enviromentální činnosti: pozorování výsledků pěstitelských činností – jak vyrostlo osení, vyklíčila čočka, hrášek nebo fazole; péče o domácí mazlíčky; přímá pozorování v přírodě – znaky jara, počasí, rostliny, keře, stromy, zvířata, pozorování hmyzu; pěstitelské práce podle potřeb rodiny
Hudební, rytmické a instrumentální činnosti: rytmizace velikonočních říkadel (svých nebo námi nabídnutých) – za pomoci tleskání, vařeček, pokliček aj.; zpěv písní, které zná celá rodina; poslech oblíbených písní a skladeb; pohybové ztvárnění písní a improvizace na hudbu, jednoduché tanečky
Anglický jazyk: pouze pokud rodič anglický jazyk využívá – opakování z minulých zadání