Polytechbus zavítal na ZŠ Barrandov
3. 6. 2021 | Aktuality ZŠ | Školní aktuality
V týdnu od 18.5.-25.5.2021 do naší školy ZŠ a MŠ Barrandov, Chaplinovo nám., Praha 5 zavítal POLYTECHBUS s nabídkou polytechnické aktivity projektu IKAP. V prvních dnech si mohli žáci mateřské školy a 1. stupně vyzkoušet celkem 3 dílny – zdobení květináče a zasazení muškátu do něj, zkusili si postavit zeď z malých cihel a „cementu“ a v poslední dílně si sami vyrobili svíčku.
V dalších dnech si žáci 4. a 5. třídy v dílnách vyzkoušeli tvoření 3D perem, sestavovali elektrické obvody, pracovali s keramickou hlínou a poznali profesi obkladače.
Všechny aktivity byly pro děti velmi zajímavé a žáci si mohli vyzkoušet svoje dovednosti a ověřili si svoje zkušenosti.
Všem zúčastněným dětem se všechny dílny líbily, jejich názory si můžete přečíst níže.
Třída 2.B, p.uč. Měcháčková
Děti si dne 25.5. vyzkoušely neobvyklé aktivity v rámci návštěvy Polytechbusu. Zkusily si sestavit elektrický obvod se žárovkou, větráčkem a alarmem, použily 3D pero a vytvořily si rámeček s mozaikou. Byly poučeny o bezpečnosti při zacházení s elektřinou a používanými nástroji, výrobky si odnesly s sebou domů. Všechny činnosti je nadchly a výsledky také.
Třída 5.A, p. uč. Chytilová
Tento týden k nám zavítal zvláštní autobus – Polytechbus. Přivezl našim žákům možnost se zábavnou formou seznámit s různými technickými obory. Žáci tvořili s 3D perem, sestavovali elektrické obvody nebo si vyzkoušeli profesi obkladače. Jak tento program hodnotili sami žáci?
“Líbilo se mi, že jsme mohli tvořit zajímavé věci a pak si své výrobky i vzít domů.”
“Bavilo mě poprvé si zkusit pracovat s 3D perem, i když mi to moc nešlo.”
“Můj obrázek z kachliček se doma moc líbil.”
“Jsem ráda, že se zase obnovily školní akce.”
“Nejvíc mě bavila práce s elektrickými obvody, byla tam legrace.”
Třída 5.B, napsala žákyně Anna Vorlíčková
Ve čtvrtek 20.5. jsme měli tři dílny. Rozdělili jsme se do 3 skupin. Skupiny se potom vystřídaly na stanovištích. Naše skupina nejdřív dělala keramiku, která mě bavila. Mohli jsme si udělat malý hrnek a různě ho ozdobit. Potom jsme vytvářeli mozaiku. Dávali jsme různé kousky dlaždiček do rámečku. V poslední dílně jsme zkoušeli různé věci s elektřinou. Nejdřív jsme propojili baterky s malou žárovkou a vypínačem, když jsme vše zapojili a zapnuli, žárovka se rozsvítila. Nakonec jsme si mohli zkoušet zapojovat různé věci. Všechno bylo moc zábavné.
Názory žáků 5.B
„Líbilo se mi, že jsme si vyzkoušeli všechna tři zaměstnání.“
„Líbilo se mi, že jsme si mohli vyzkoušet práci obkladače.“
„Líbila se mi elektrická stavebnice a jak jsme s ní mohli pracovat.“
„Líbila se mi keramika, protože paní byla milá.“
„Líbilo se mi, jak jsme dělali obrázek – mozaiku.“
„Líbilo se mi, že jsme si výrobky mohli odnést domů.“
„Líbilo se mi všechno a že jsme si mohli vyzkoušet zábavné věci.“
„Líbilo se mi, že u elektrikáře byla zábava a že keramika byla uklidňující.“
„Překvapilo mě, že tam byl elektrikář a obkladač.“
„Překvapilo mě, že se mi vše líbilo.“
„Překvapila mě elektrická stavebnice.“
„Nejvíc mě bavilo dělat keramiku.“
„Ohromilo mě, jak ta elektrika funguje, když se vše správně zapojí.“
„Udivilo mě, že obvody byly tak těžké.“
„Zajímalo by mě, jestli je elektřina stejně lehké jako ta stavebnice.“