Andersenova noc a filmová noc na 2. stupni
12. 4. 2019 | Školní aktuality
28. 3. – 29. 3. 2019
Noc s Andersenem je jednou z akcí, kterou svádíme v konkurenci populárnějších médií boj o zájem dětí o pohádky a dětské čtenářství. Již po patnácté se letos naše škola zúčastnila této mezinárodní akce na podporu čtenářství, čtenářských dovedností dětí a zvýšení zájmu o čtení.
V průběhu večera se jednotlivé třídy prožily připravený program – divadelní dílny zaměřené na dramatizaci pohádek, hry a soutěže orientované na znalost pohádek, pohádkových bytostí a postaviček z dětské literatury, výtvarné dílny, promítání a předčítání pohádek našich autorů i Hanse Christiana Andersena. Prvňáčky navštívila paní spisovatelka Jana Semelková a povídala si s nimi o knihách, o psaní i svých knihách. Sedmáci předčítali svých mladším spolužákům.
…no a nakonec přišlo sladké spaní a pak ráno a konec našeho nočního dobrodružství ve škole. Po snídani jsme v započaté práci pokračovali projekty v jednotlivých třídách. Akce se dětem i nám, kteří jsme ji připravovali, moc líbila a těšíme se již na pokračování v příštím roce.
Filmová noc
Ve čtvrtek 28. března se opět na naší škole na 2. stupni konala filmová noc – tentokrát s Večerníčkem. Zúčastnily se třídy 6. A, 6. B, 6. C, 7. A a 9. A. Třída 9. B měla vzhledem k další akci následující den alespoň “hororový filmový večer” do 22 hodin. Téma “Večerníčků” nebylo zvoleno náhodně – využili jsme datum 28. března, které je spojeno s výročím narození Jana Ámose Komenského, velkého pedagogického myslitele, a jeho myšlenky “Škola hrou”.
V pátek 29. března dopoledne každá třída zpracovávala téma projektu – v 6. ročníku téma “Krteček” – celosvětově známá večerníčkovská postavička, 7. třída se zamyslela nad vybranými citáty J.Á. Komenského, 9. A zmapovala Komenského život a jeho tvorbu.
Měla jsem jako třídní učitelka 9. ročníku trošku obavy, jak děti toto téma přijmou, ale hned začaly vzpomínat na své oblíbené večerníčky a rozdělovaly si, jaké CD kdo přinese a na jaký večerníček zavzpomínají. Pat a Mat, Bolek a Lolek, Potkali se u Kolína, to byly asi nejoblíbenější. Snad právě proto, že žáky už tíží strach z přijímacích zkoušek, tak přivítali možnost odpoutat myšlenky a odpočinout si. Na dobrou noc si žáci mohli vybrat film podle svého výběru. Po pár minutách však film vypnuli a povídali si, hráli hry, jako by si uvědomovali, že společně prožitých chvil v rámci třídy už do konce školního roku příliš nezbývá.