Den Země
26. 4. 2018 | Školní aktuality
Je den věnovaný Zemi, který se každoročně koná 22. dubna. Tento svátek je ovlivněn původními dny Země, které se konaly při oslavách jarní rovnodennosti 21. března a oslavovaly příchod jara.
V moderním pojetí jde o ekologicky motivovaný svátek upozorňující lidi na dopady ničení životního prostředí. Historie vyhlášení tohoto dne sahá do roku 1969, kdy především John McConnell začal volat po vzniku mezinárodního dne Země a v rámci těchto snah vytvořil i vlajku Země. První Den Země byl slaven 22. dubna 1970 v San Francisku. Tato oslava byla pravděpodobně zamýšlena nejen jako ekologicky zaměřený svátek, ale i jako levicově orientovaný happening bojovníků proti válce ve Vietnamu. Kampaň s tímto svátkem spojená si kladla za cíl přenést otázku ekologie do politických kruhů. Cílem bylo zvýšit energetickou účinnost, recyklovat odpadky a hledat obnovitelné zdroje energie. Tato akce měla velký ohlas zejména mezi studenty.
OSN začala tento svátek slavit o rok později (1971). V roce 1990 se k USA připojil i zbytek světa a 22. duben se stal Mezinárodním dnem Země.
Dnes slaví Den Země víc jak miliarda lidí ve více jak 193 státech světa. Den Země se tak stal největším svátkem, který slaví lidé společně na celé planetě bez ohledu na původ, víru či národnost.
Den Země v naší škole
Tentokrát Den Země datem připadl na neděli, a tak jsme se rozhodli, že projektový den proběhne již v pátek. Do projektu se zapojily děti z mateřské školy, školní družiny i základní školy.
A co dělali?
Děti MŠ si prohlédly zblízka živé kozy, dokonce je podojily. Ostatní třídili odpad, vytvářeli plakáty, navštívili Zoo Praha, vydali se do Prokopského údolí, zjišťovali odpovědi na své otázky ohledně ekologie mezi obyvateli Barrandova, zpracovávali výsledky projektu, absolvovali exkurze v Geofyzikálním ústavu AV ČR, kompostárně na Vyšehradě, Staré čističce v Bubenči a elektrárně ve Štěchovicích. Prostě toho bylo hodně. Moc se nám aktivity líbily, o čemž vás přesvědčí i fotografie.
Více informací z projektu najdete v Informacích z jednotlivých tříd.