Schoolmanie 2019
22. 3. 2019 | Aktuality ZŠ | Školní aktuality
V úterý 19. 3. 2019 jsme ve škole zažili výjimečný den s VSA Xtreme, který uvádí turné po základních školách se sportovně-vzdělávacím programem AUTHOR SCHOOLMANIE.
Program pod vedením Jana Valenty a několika dalších instruktorů – top českých sportovců v odvětví letních extrémních sportů přinesl do naší školy dopolední program plný adrenalinu, soutěží a workshopů. Cílem akce bylo představit žákům možnosti trávení svého volného času, předat jim informace informace o letních extrémních sportech a také připomenout bezpečné chování při jízdě na kole, koloběžce či při parkuru.
Dopolední program byl rozdělen do dvou částí podle věkových skupin, 3.-5. ročník a 6.-9. ročník.
Na začátku programu se nám představili jednotliví sportovci a předvedli své triky – jízda, obraty, skoky, salta přes překážky na koloběžce a kolech a také parkurové skákání. Byli jsme vyzváni dělat to, co ve třídách nesmíme – křičet, tleskat, pískat – prostě povzbuzovat sportovce. A to jsme si užívali!
A pak přišly na řadu workshopy. Jízda zručnosti na koloběžce a kole, která probíhala v obou tělocvičnách. Mnozí z nás měli vlastní přilby, ostatní si vypůjčili od pořadatelů. Rychle jsme se střídali, aby si každý mohl vyzkoušet jízdu mezi kuželi nebo přes nízké překážky. Každý, kdo vyzkoušel jízdu zručnosti, obdržel malý dárek. Pod vedením zkušeného lektora probíhaly také základy parkuru – přeskok přes bednu, kotouly, stojky, přemety stranou i vpřed. Každý podle svých možností!
Finálem této části programu byla soutěž jízdy zručnosti na koloběžce. Zapojili se všichni… jako soutěžící či jako fandící publikum. Atmosféra byla úžasná. A soutěžící dostali další odměnu.
Na závěr nás sportovci odměnili další ukázkou svého umění. Hudba, povzbuzování, skandování…a jejich neuvěřitelné triky. Tajili jsme dech, co všechno se dá na tak malém dopravním prostředku dělat.
…a pak už přišel konec. Ještě poslední skandování, potlesk, autogramiáda sportovců a připomínka, že ve třídě se už musíme chovat jinak! Škoda, že čas někdy tak rychle letí.
Ohlasy žáků:
“Líbil se mi parkur.”
“Jak jsem měl ten velký batoh na zádech a soutěžili jsme.”
“Škoda, že na koloběžkách nebyly překážky.”
“Líbily se mi dárky.”
“Líbilo se mi, jak Miki letěl a dotknul se koloběžkou stěny.”
“Super byly salta, které předváděli.”
“Líbilo se mi všechno.”
“Chci si to zopakovat.”
„Zajímalo by mě, jak dlouho musí trénovat, aby zvládli salta na kole a koloběžce.“
„Líbilo se mi, že jsme si mohli všechno vyzkoušet.“
„Hustý.“
Ohlasy učitelů:
„Neskutečné. Bála jsem se za ty sportovce!“
„Uvědomila jsem si podle reakcí dětí, zejména v 7. A, kde jsem učila hned 5. hodinu, že byli nadšení, takoví radostní, soutěživí a neskutečně pyšně mi ukazovali vyhrané ceny, i když to byla kšiltovka, malé autíčko, kterých mají plno, ale tyto ceny byly vybojované. Moji “studenti”, kteří vyhrávají vědomostní soutěže, se sice tvářili nezaujatě, zhlédli program se zájmem, ale jako nesportovní typy to tolik neprožívali. O to víc ale bylo poznat, jak dnes dostaly šanci vyniknout děti, kterým to ve škole moc nejde, mají třeba i kázeňské problémy, neustále se kolem nich něco nepříjemného řeší, a tady najednou jim za podařené výkony tleskala celá škola. Pocit úspěchu pro ně je velmi cenný, protože ve výuce ho zažívají méně, jako například můj žák …. I to, že děti nebyly rozdělené podle tříd, mohly volně procházet a prožívat program se svými kamarády z jiných tříd a ročníků.
“Nejsem sportovní typ, ale nálada celé akce a prožívání dětí bylo nečekaně příjemné.”
“Nikdo nikoho do ničeho nenutil, kdo chtěl, mohl se jen dívat, soutěživé typy si akci moc užily, proto si myslím, že celá akce měla smysl nejen pro poznání extrémních sportů, ale i pro celkovou atmosféru a vztahy mezi dětmi na celém 2. stupni.“