Náměty vzdělávacích činností v období 4.5. – 7.5.
30. 4. 2020 | Broučci
Pohybové činnosti:
-střídaní chůze pomalá/rychlá
-chůze s nesením lehkého předmětu
-chůze s šátkem položeným na hlavě
-lezení v podporu dřepmo vpřed/vzad
-běh s reakcí na signál „Start“
Hudební a rytmické činnosti:
-zpěv známých písní (možnost využití videa)
-hra na tělo (tleskání, pleskání)
-zpěv známých písní s pohybem (možnost využití videa)
-taneční improvizace při hudbě
-říkadla spojená s pohybem (možnost využití videa)
Výtvarné a pracovní činnosti:
-kreslení prstem do písku/mouky
-trhání tenkého papíru
-pomoc rodičům při domácích pracích (zalévání květin, utírání prachu,…)
-stavění staveb do výšky (komín), společné stavění námětových staveb
-aktivní přístup k sebe obslužným dovednostem (oblékání – tričko, kalhoty, ponožky, boty, mikina; hygiena – mytí rukou, toaleta, česání u zrcadla)
-procvičování dovednosti otáčení listů v knize
Jazykové a literární činnosti:
-individuální a skupinové rozhovory na různá témata
-vedení dětí k používání jednoduchých vět
-vyprávění nad obrázky společně s dospělým
Rozumové činnosti:
-obrazový materiál domácích zvířat – učit znát a slovně označovat
-učení poznávat základní a běžné druhy jídla
-třídění – tvoření skupin podle barev
Pobyt venku:
-učit znát a slovně označovat přírodní prostředí bydliště (strom, keř, květina, tráva, písek, kámen, motýl, brouk, pták,…)
-běh v terénu- cval vpřed
-chůze po schodech nahoru a dolů (střídání nohou)