Fulltextové vyhledávání 2.0

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality > Polytechnická výchova v ZŠ MŠ Barrandov

Polytechnická výchova v ZŠ MŠ Barrandov



ZŠ MŠ Barrandov zajistila v rámci o dotační výzvy č. 48 "Modernizace zařízení a vybavení pražských škol III" v rámci Operačního programu Praha - pól růstu ČR a v úzké spolupráci s MČ Prahy 5  kompletní rekonstrukci tří učeben:

Dřevodílnu, která byla ještě v původní stavu z r. 1986, bohužel prakticky bez vybavení. Se změnou ŠVP, kdy žáci mají povinný předmět Žijeme prakticky a volitelný předmět Žijeme prakticky+, se škola bez opravdové dílny neobejde, neboť v rámci tohoto předmětu se učí práci v zahradě a domácnosti, ale také práci v dílně, což je zvláště ve městě málo praktikovaná činnost. Některým z žáků tak přiroste k srdci i jejich budoucí řemeslo.

Nové vybavení čítá 4 truhlářské stoly vždy pro 4 žáky, přičemž jeden z nich je určen profesionálním truhlářům. Nářadí a další potřeby jsou uzavřeny v na míru stavěných skříních, které obsahují sady pro 16 žáků v oblasti dřevodílenských a kovodílenských aktivit. Každý stůl disponuje elektrickými zásuvkami vedenými nad stůl ze stropu, aby bylo možné připojit jednoduché nářadí, ale také aby škola byla připravena na případnou práci v oblasti elektrospotřebičů, samozřejmě pod podmínkou bezpečnostních pravidel, která umožňuje mj. také ovládání elektřiny na stanovištích přímo od katedry.

Nově vybavené učebny robotiky moderním nábytkem nahradily starou učebnu informatiky, jejíž výbava se datovala z počátku tohoto stolení, a také jeden větší kabinet. Škola tak získala tři propojené učebny, uspořádané pro skupinovou i individuální práci žáků: na dvě robotické učebny vybavené PC a notebooky s nejmodernějšími robotickými Lego hračkami je možné se rozmáchnout i do navazující učebny výtvarné výchovy. Toto uspořádání umožňuje výuku metodou STEAM, tedy propojení přírodních věd, techniky, ekonomiky, umění a matematiky. Nejstarší žáci tak budou moci využít některé z měřicích sad pro výuku fyziky a chemie s kreativním přesahem.

Revitalizace těchto učeben přinesla výzvu pro pedagogické pracovníky, kteří se postupně učí s novým vybavením pracovat, absolvují školení a mění své metody práce.